Świetlica w SiedemnastceCzynna od godz. 630-1730 Celem działalności naszej świetlicy jest zapewnienie zorganizowanej opieki uczniom przed zajęciami lekcyjnymi i po nich. W bezpiecznym i miłym otoczeniu, dzieci mogą wypoczywać, odrabiać prace domowe, zjeść posiłek. Staramy się stworzyć odpowiednie warunki do nauki własnej i rekreacji, a także rozwijać zainteresowania i uzdolnienia wychowanków. Szczególną uwagę na zajęciach świetlicowych zwracamy na kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej. Staramy się, aby czas spędzony w świetlicy szkolnej także sprzyjał rozwijaniu zainteresowań dzieci. Nauczyciel rozpoczynający pierwszą lekcję w danym dniu w klasie pierwszej odbiera dzieci ze świetlicy, a także po ostatnich zajęciach odprowadza swoich podopiecznych do niej i informuje wychowawcę przejmującego dzieci, ilu uczniów pozostawiają pod jego opieką. Uczniowie ze świetlicy pod opieką wychowawcy udają się na obiad, a po nim, pod jego nadzorem wracają do sali. Regulamin świetlicy 630-730 ZBIÓRKA DZIECI W ŚWIETLICY, ROZMOWY INDYWIDUALNE. 730-800 GRY I ZABAWY 800-830 ODRABIANIE LEKCJI 830-900 ŚNIADANIE 900-1000 ZAJĘCIA PROGRAMOWE 1000-1145 GRY I ZABAWY 1145-1155 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU 1155-1330 OBIAD 1330-1400 ZAJĘCIA REKREACYJNE 1400-1500 ZAJĘCIA PROGRAMOWE 1530-1530 ODRABIANIE ZADAŃ 1530-1730 GRY I ZABAWY DO ZADAŃ ŚWIETLICY NALEŻY: Organizowanie pomocy w nauce Tworzenie warunków do nauki własnej Wdrażanie do podejmowania samodzielnej pracy umysłowej Organizowanie gier i zabaw ruchowo-zespołowych Rozwijanie zainteresowań, zamiłowań i uzdolnień poprzez organizowanie zajęć w tym zakresie Kształtowanie nawyków kultury życia codziennego Kształtowanie nawyków higieny i czystości oraz dbałości o zachowanie zdrowia Kształtowanie nawyków dbałości o środowisko naturalne Rozwijanie samodzielności oraz społecznej aktywności Współdziałanie z rodzicami, nauczycielami, pedagogiem szkolnym, psychologiem. Tygodniowy rozkład zajęć organizowanych w naszej świetlicy zawiera: zajęcia słowa żywego – czyli nauka wierszy, przygotowanie inscenizacji. zajęcia plastyczne – czyli poznawanie różnych technik plastycznych, zajęcia muzyczne- nauka nowych piosenek, ćwiczenia rytmiczne, gry i zabawy ze śpiewem, zajęcia techniczne, gry i zabawy dydaktyczno-wychowawcze – zabawy interaktywne, grupowe i zespołowe.